Pendekatan ini serasi dan menyokong pendekatan constructivism, iaitu teori pembelajaran yang memberi penekanan kepada pemikiran kritis, penyelesaian masalah, pengalaman pembelajaran yang autentik, pengetahuan yang dibina melalui interaksi sosial.
Sebagai contoh;
Murid-murid di dalam kelas Geografi, boleh merujuk kepada World Facts Book di laman web Central Intelligence Agency (CIA) atau merujuk kepada ensaiklopedia dalam talian seperti Encarta.
Guru perlu mengawal masa kerana pembelajaran penerokaan mungkin memakan masa yang terlalu panjang.
Latihan Dalam Perkhidmatan
Blog Archive
-
▼
2009
(19)
-
▼
March
(19)
- 1. Apa Maksud Penggunaan ICT Dalam p&p?
- 2. Apa Manfaat ICT Dalam Pembelajaran
- 3. Apa Syarat Untuk Memanfaat ICT Dalam p&p?
- 4. Bagaimana Menggunakan ICT Dalam p&p?
- 5. Apa Maksud ICT Untuk Pembelajaran Tutorial?
- 6. Bagaimana ICT Digunakan Untuk Pembelajaran Tuto...
- 7. Apa Situasi Yang Sesuai Untuk Guna Pendekatan T...
- 8. Apa Maksud ICT Untuk Pembelajaran Penerokaan?
- 9. Bagaimana ICT Diguna Untuk Pembelajaran Penerok...
- 10. Apa Situasi Yang Sesuai Untuk Guna Pendekatan ...
- 11. Apa Kelebihan Mengguna ICT Untuk Pembelajaran ...
- 12. Apa Maksud ICT Sebagai Alat Aplikasi?
- 13. Bagaimana Guna ICT Sebagai Alat Aplikasi?
- 14. Apa Kelebihan Menggunakan ICT Sebagai Alat Apl...
- 15. Apa Maksud ICT Sebagai Pemudah Komunikasi?
- 16. Bagaimana Guna ICT Sebagai Alat Komunikasi Dal...
- 17. Apa Kelebihan Guna ICT Sebagai Alat Pemudah Ko...
- 18. Penilaian Kendiri
- Pautan Ke Blog Lain
-
▼
March
(19)
11:22 AM
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment